Наприкінці березня 2024 р. Європейська аудіовізуальна обсерваторія (European Audiovisual Observatory (EAO)) опублікувала два звіти щодо споживання контенту, який надається “на запит”, зокрема: “Споживання SVoD в Європейському Союзі” (“SVoD Usage in the European Union”) та “Кіно- та телеконтент на TVoD, SVoD і FoD – Видання 2023 р.”. Обидва дослідження були підтримані програмою Європейської комісії “Креативна Європа”.
Так, дослідження щодо споживання SVoD в ЄС аналізує час та обсяги переглядів фільмів та телесеріалів на сервісах та платформах SVoD, ранжуючи контент за територіальним походженням, жанром та віком (лише для фільмів). Зокрема, дослідження базується на даних про час перегляду SVoD (наданих Goldmedia VoD-Ratings) у дев’яти країнах ЄС (Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Нідерланди, Польща, Іспанія та Швеція) та щодо контенту, опублікованого на платформах у період з вересня 2022 р. по вересень 2023 р. У ремарці до дослідження зазначається, що вибірка країн ЄС є дещо обмеженою, проте достатньою, щоб зробити висновки щодо загальної моделі споживання, яка є фактична аналогічної в кожній з дев’яти країн.
За даним дослідженням щодо споживання SVoD в ЄС можна зробити наступні висновки:
- сервіси та платформи SVoD містять ознаки концентрації бізнесу, оскільки 85% часу перегляду генерують три сервіси – Netflix, Amazon Prime Video та Disney+;
- на художні твори припадало 87% і 95% часу перегляду кіно- та телесеріалів відповідно;
- час перегляду значною мірою генерується фільмами, що мали нещодавні прем’єри чи випуски (тобто виробленими між 2022 і 2023 рр.), що становлять 25% часу перегляду, але лише 1% каталогів;
- на європейський контент припадало 30% часу перегляду SVoD, у т.ч. 21% – з країн ЄС, 9% – з Великобританії та 1% – на інші європейські країни;
- порівнюючи частку в каталогах та час перегляду, EAO робить висновок, що американський контент продовжує займати пануюче становище на ринку перегляду ЄС у зв’язку з чим європейський недоспоживаються.
Друге дослідження “Кіно- та телеконтент на TVoD, SVoD і FoD – Видання 2023 р.” зосереджується на вибірках фільмів і телесеріалів у каталогах VoD 25 держав-членів ЄС, що розміщувались (були у каталогах) у вересні 2023 р.
За дослідженням щодо контенту на TVoD, SVoD і FoD EAO дійшла наступних висновків:
- європейський кіно- та телевізійний контент становив 31% усіх робіт у каталогах VoD у 25 державах-членах ЄС, причому роботи з ЄС становили 21%, а інші європейські роботи – 10% (32% у каталогах TVoD, 31% у SVoD та 26% у FoD = фільми на замовлення);
- для всіх типів каталогів VoD європейські ненаціональні твори становлять більшість творів ЄС (64% у каталогах TvoD, 78% у SVoD та 67% у FoD);
- каталоги VoD у країнах із високим і середнім обсягом кіно- та телевиробництва, таких як Франція, Німеччина, Італія та Іспанія включають більшу кількість національниих творів для споживачів ЄС (наприклад, 64% у каталогах VoD у Франції є національними); натомість, каталоги VoD у країнах з меншим обсягом виробництва покладаються здебільшого на ненаціональні твори ЄС (наприклад, 1% європейських творів в каталогах VoD у Болгарії)
Європейська аудіовізуальна обсерваторія (European Audiovisual Observatory (EAO)) – громадська організація, основною метою якою є сприяти більшій прозорості та більш чіткому розумінню способів функціонування аудіовізуальної індустрії в Європі, як з економічної, так і з правової точки зору. Обсерваторія здійснює дослідження аудіовізуальних ринків в Європі та їх фінансування, аналізує та звітує про правові проблеми, що стосуються різних секторів аудіовізуальної індустрії.
У публікації використовувались офіційні матеріали European Audiovisual Observatory (EAO)
⇒ Використання матеріалів сайту можливе лише за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на “Українську Медіа Лігу”.
Leave a Reply