У відповідності до того як телевізійний ландшафт змінюється та насичується новими технологіями – стає і більш фрагментованим, а відповідно деякі технологічні рішення потребують використання більш предметної термінології.
Пропонуємо ознайомитись з класифікацієї лінійного та потокового (стірімногово ТБ) (EMarketer):
- Лінійне ТБ (Linear TV):
- ТВ контент, який переглядається через супутникові чи кабельні мережі відповідно до встановленого транслятором часу програмування; не транслюється на запит окремого користувача
- лінійна ТВ реклама також програмується та показується за розкладом; користувачі не контролюють рекламу; способів налаштувати рекламу відповідно до конкретної ЦА немає
- переваги лінійного ТВ (EMarketer): 1) споживачі традиційно формують власний графік дивлення з прогнозом на рекламу, що за опитування має менш негативний вплив на продовження дивлення; однак це також може призвести в майбутньому до відмови від контенту з рекламою взагалі; 2) великі ТВ події переважно продовжують транслюватись через лінійне ТВ (як-то президентські вибори, Олімпійські ігри), а відтак і тримати значну кількість аудиторії; 3) рекламодавці можуть охопити старшу демографію, тобто людей які технологічно менш активно переходять в онлайн-технології.
- лінійне ТБ складається з двох підкатегорій: ефірне ТБ (OTA) та платне ТБ (Pay TV).
1.1. OTA – це мережеве ТБ, доступ до якого здійснюється через антену; є безкоштовним та складає базовий соціальний пакет телемовлення
1.2. Платне ТБ (Pay TV) – є частиною пакетної послуги ТВ програм та цифрових ТВ послуг. Глядачі Pay TV поділяються на глядачів традиційного та цифрового платного ТБ:
1.2.1. Традиційне ТБ (Traditional) – ТВ пакети, що продаються кабельними, супутниковими та телекомунікаційними компаніями. Наразі значно знижується кількість глядачів традиційного ТБ, оскільки глядач віддає перевагу цифрове платному ТБ та/або потоковому (стрімінговому) .
1.2.2. Цифрове ТБ (Digital) – цифрові ТВ послуги, які іноді називають віртуальними багатоканальними розповсюджувачами відеопрограм (vMVPD). vMVPD включають такі платформи та сервіси як: YouTube TV (21,5 мільйона глядачів у США), Hulu + Live TV (11,4 мільйона глядачів у США) та Sling TV (5,1 мільйона глядачів).
2. Потокове ТБ (Streaming):
- ТВ контент, який надається через Інтернет та за який глядачам необхідно внести плату, наприклад Мегого, Pluto TV, The Roku Channel і Tubi.
- потокове передавання (стрімінг) складається з відео за запитом із підтримкою реклами (AVOD), наприклад The Roku Channel і Netflix Basic with Ads, та відео за запитом (SVOD), як-от Netflix
- все більше платформ використовують комбіновану модель у формі SVOD з підтримкою реклами
- AVOD та SVOD мають підвиди в залежності від того, чи оплачує споживач послугу та формат доступу до реклами (обсягу), зокрема:
2.1 FAST – ТВ контент, що надається через Інтернет, але за який глядачам не потрібно сплачувати та який транслює заплановані програми через під’єднаний пристрій, по аналогу з лінійним ТВ, наприклад Pluto TV, The Roku Channel і Tubi. І залученість споживачів до такого типу платформ системно зростає.
2.2. SVOD із підтримкою реклами (Ad-supported SVOD) – будь-яка передплатна стрімінгова платформа, ящо містить рекламу. Усі основні SVOD мають рівні підписок щодо реклами, наприклад Amazon Prime Video, Hulu, Disney+, Max і Netflix.
2.3. Без реклами (Ad-free) – стрімінгові платформи без реклами, як правило, за платну підписку. Сюди також входять усі основні SVOD, наприклад Amazon Prime Video, Hulu, Disney+, Max і Netflix.
У публікації використовувались офіційні матеріали EMarketer
⇒ Використання матеріалів сайту можливе лише за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на “Українську Медіа Лігу”.
Leave a Reply