Конкуренція на ринку
Ринок стрімінгових сервісів відзначається значним динамічним ростом конкуренції. Проте за даними Parrot Analytics «частка попиту» Netflix на оригінальний контент, де споживачі шукають конкретний стрімінговий контент, також похитнулась.
Наприклад, в 4Q. 2021 р. частка Netflix у США склала 45%. Чим значно випереджає частку найближчих конкурентів: Amazon Prime Video (8,8%), Disney+ (8,1%), Hulu (7,3%), Apple TV+ (6,1%), HBO Max (6,0%) і Paramount+ (4,2%).
Це означає, що навіть у сукупній частці Netflix все одно випереджає конкурентів. У 4Q. 2021 р. спільна частка Apple TV+, Disney+ (3,4%) і HBO Max становила 20,6%, хоча це вдвічі більше, ніж в аналогічному 4Q, 2020 р. –10,6%.
В 2021 році в усьому світі у Netflix спостерігалася дещо інша картина. Частка попиту Netflix становить 47,1%, на другому місці Amazon Prime Video (12,2%), за ним слідують Disney+ (7,4%) і Apple TV+ і Hulu кожен з часткою 5,8%, потім HBO Max (5,0%) і Paramount+ (3,2%).
Падіння підписок
У 2021 р. кількість платних абонентів Netflix зросла на 9% порівняно з 2020 р., тепер компанія налічує майже 222 млн платних абонентів. Так, Netflix залишається лідером на ринку.
За результатами 4Q. 2021 р. Netflix заявляє оптимістичні прогнози та довгострокові перспективи розвитку стрімінгового сервісу. І це, зважаючи на те, що у 4Q. зріст становив лише 8,3 млн. нових підписок, на противагу раніше заявленим – 8,5 млн
Загальна кількість абонентів у 2021 р. зросла на 18 млн., проте у 2020 р. цей показник склав 37 млн.
Не дивлячись на оптимістичність результатів 4Q. 2021 р., за попередніми прогнозами на 1Q. 2022 р. передбачається зріст лише на критично низький показник – 2,5 млн. підписок.
Прибуток і Падіння акцій
Інвестиції Netflix в контент досягають нових висот – за оцінками експертів вони зросли до 17,9 млрд. дол. в 2021 р., проте і значне зниження показника підписників прямо впливають на чистий дохід компанії, а відтак – і акціонерів.
Дохід Netflix за 4Q. 2021 р. зріс на 16% у порівнянні з аналогічним періодом 2020 р., тобто – до 7,7 млрд.дол. Також дохід за рік загалом зріс на 19%, тобто сягнув до 30 млрд. дол. Так, чистий прибуток, враховуючи всі витрати, у 4Q. 2021 зріс на 12%, тобто досяг 607 млн.дол. За весь 2021 р. операційний прибуток Netflix зріс на 35% у порівнянні з минулим роком.
Саме непоказовий прогноз на початок 2022, зростання цін на виробництво та зростаючий показник конкуренції, спонукали акціонерів Netflix зменшити ціну акцій на рекордні 20% за результатами торгів. Тобто ціна акцій впала з 508 дол. до 408 дол. під час торгів у неробочий час.
Стабілізаційний план
Наразі від Netflix заявлено три ключові підходи до вирішення проблеми доходів: маркетинг, підвищення цін, контент.
Витрати компанії на маркетинг збільшились на 14% та перевищили 2,5 млрд. Для залучення аудиторії та просування власних проектів Netflix запустив медіапроект Tudum, де фанати серіалів зможуть дізнатись новини про прем’єри, переглянути інтерв’ю та ін. Окрім того, у платформи з’явився сайт з рейтингами фільмів та серіалів, власні мобільні ігри та сувенірна продукція.
В 2022 р. Netflix планує загалом розширити ігровий напрямок та пропонувати геймерам нові жанри на основі їх кіно-серіальних уподобань.
Також нещодавно Netflix заявив, що підвищить ціни від 1 до 2 дол. для своїх базових, стандартних і преміальних планів, тобто ціна становитиме до 9,99 дол, 15,49 дол. та 19,99 дол. відповідно.
Інший – комплектація контенту за регіонами. На заміну підходу з виготовлення регіонального контенту з розподілом по територіальній ЦА, компанія планує розширитись на локальний контент, об’єднавши декілька територіальних ЦА для комплексної монетизації та просування контенту.
У публікації використовувались матеріали Mediapost, Broadband TV news, Statista
⇒ Використання матеріалів сайту можливе лише за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на “Українську Медіа Лігу”.
Leave a Reply