Кодекс доброчесності для стрімінгових компаній: практика ЄС

Share it

Європейське об’єднання продюсерів/виробників (= European Producers Club = EPC) опублікувало спеціально розроблений Кодекс доброчесності для стрімінгових компаній.

Кодекс направлений на налагодження етичної та відповідальної співпраці стрімінгових компаній та незалежних виробників – продакшенів та продюсерів на території ЄС.

Наразі в Кодекс містить 4 основоположні парадигми:

  1. Винагорода та компенсації
  • винагорода для виробників повинна надаватись відповідно до загальновизнаних правил та регламентованих положень, передбачених на території ЄС;
  • повинна бути справедлива, співрозмірна участі та вкладу виробника, пропорційна до економічного розрахунку всього проекту;
  • визначається поняття “розумний гонорар”, що включає: оплату праці, компенсацію поточних витрат, а також преміальні чи бонусні виплати, що співрозмірні з кількістю переглядів;
  • обов’язкове виокремлення суми на непередбачувані чи екстренні витрати, що може понести виробник у ході підготовки контенту.

2. Інтелектуальна власність (ІВ):

  • при створення об’єкта ІВ у співпраці стрімінгової компанії з незалежним продюсером чи продакшеном необхідно заздалегідь визначити розподіл прав та обсяги використання ІВ чи їх подальшої переробки;
  • якщо заздалегідь це питання не визначено, то – основне право використання залишається за компанією, яка придбала, створила чи розробила об’єкт ІВ, включаючи право на створення сіквелів, приквелів, рімейків та інших похідних аудіовізуальних творів, що створюється на основі першочергового об’єкта;
  • право на використання для VOD-платформи повинно бути обмеженим правами для первинного розміщення та просування контенту на платформі + VOD-платформи можуть отримувати ліцензійні права на контент, по завершенню ліцензій всі права на використання повинні бути повернені виробнику через розумний строк.

3. Прозорість та підзвітність

  • VOD-компані повинні надавати виробникам регулярну та вичерпну інформацію про використання контенту;
  • зокрема в звіт повинно включатись: інформація щодо кількості переглядів на VOD-платформі, дані по територіям та ЦА; актуальну та вичерпну інформацію про будь-яке використання контенту будь-яким чином; отримані доходи чи інші переваги показу.

4. Пільги та субсидії

  • національні пільги, субсидії, регіональне фінансування та податкові пільги, направлені на створення національного чи європейського контенту повинні отримуватись через незалежного виробника;
  • така підтримка та пільги повинні враховуватись як частина фінансового внеску виробника та зберігати за компанією право участі над визначенням вартості показу та реалізації контенту.

 

У публікації використано матеріали:  https://www.europeanproducersclub.org

⇒ Використання матеріалів сайту можливе лише за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «Українську Медіа Лігу».

Leave a Reply

Your email address will not be published.