FT Strategies (Financial Times): Прогнози розвитку медіа індустрії на 2025

Share it

FT Strategies – консалтингова компанія з Financial Times, що спеціалізується на підтримці медіаорганізацій у цифрових трансформаціях, стратегічному розвитку та фінансовій стійкості. Компанія допомагає медіа адаптуватися до змін на ринку, впроваджувати інновації та долати фінансові й технологічні виклики. Також FT Strategies займається аналізом даних і дослідженнями аудиторії.

Українська Медіа Ліга проаналізувала прогнози для медіа на 2025 р. від FT Strategies та пропонує ознайомитись з ключовими тезами.

Так, за прогнозами FT Strategies у 2025 р. медіапростір та індустрія стоятимуть на порозі значних змін. Технологічні нововведення, зміни в медіаспоживанні новин і нові стратегії бізнес-моделей — усе це створює як виклики, так і можливості:

  1. Контент створюватимуться та оброблятиметься за допомогою штучного інтелекту (ШІ):
    • ШІ продовжить трансформувати створення контенту, зокрема для фінансових оглядів та репортажів в реальному часі;
    • алгоритми дозволять створювати персоналізовані новинні стрічки для нішевих аудиторій;
    • одним із ключових завдань стане дотримання балансу між оперативністю подачі інформації та збереження стандартів журналістської етики.

George Montagu, Head of Insights FT Strategies зазначив, що найбільш вдалим рішенням стане використання ліцензованого ШІ як потенційної можливості для монетизації даних та захисту інтелектуальної власності. Також ШІ буде ефктивним у роботі з масивами даних та аналітики, в т.ч. і для підвищення чи диверсифікації доходів у медіа.

  1. Мерджери, злиття та консолідація:
    • збільшення угод по злиттю між медіагігантами, цифровими виданнями та технологічними компаніями;
    • нова монетизація – перехід від реклами до підписок, партнерств та продажу продуктів;
    • зменшення кількості гравців, але з більшими ресурсами та стабільнішими бізнес-моделями.

На думку Joanna Levesque, Managing Director FT Strategies 2025 р. відзначиться угодами по злиттю та поглинанню серед друкованих медіа, телебачення та в сфері інформаційних послуг – вже в кінці 3 кварталу 2024 відповідна кількість угод значно зросло (103 угоди). Також п. Joanna акцентувала увагу, що мовники будуть продавати менш прибуткові частини своїх портфелів для забезпечення стійкості, це зокрема спричинено відтоком аудиторії на стрімінгові платформию.

З цим погоджується і Adriana Whiteley, Director FT Strategies. Експертка вважає, що  B2B сегмент медіаринку спрямує ШІ для оптимізації вартості архівів та ефективнішого використання контенту, що прямо вплине і на фінансову економію, і на моделі дистрибуції контенту. В цілому, контент стає більш гнучким і адаптивним, що дозволяє створювати нові сервіси з обробки даних, що в свою чергу відкриває можливості для сегментації контентного ринку та ціноутворення.

Aled John, Deputy Managing Director FT Strategies зазначає, що молодша аудиторія принципово відрізняється глядацькими звичками та потребами у порівнянні з попередніми поколіннями. Саме тому медіа намагатимуться подолати прірву між поколіннями, адаптуючи свої пропозиції до нових форматів споживання та сприятимуть обізнаності серед недостатньо охоплених аудиторій, залучаючи їх до нових платформах.

  1. Моделі підписок і гіперлокальна журналістика:
    • перехід новинних медіа на підписки, мікроплатежі та ексклюзивний контент через зниження доходів від реклами;
    • гіперлокальна журналістика: невеликі видання будуватимуть лояльні спільноти, в т.ч. в рамках окремих громад.
    • стійкіші фінансові моделі для журналістики, але посилення розриву між “елітарними” та “масовими” джерелами.

Lisa MacLeod, Director FT Strategies зазначила, що запуск стрічок з AI-оглядами у понад 100 країнах сприяло втраті прямого трафіку для новинних сайтів, що зменшує клікабельність, а відповідно і відтік прибутку. Видавцям варто фокусуватися на органічному трафіку та налагодженні глибших зв’язків із користувачами через реєстраційні стратегії. Це бачення підтримала Sabrina Daryanani, Principal and Head of APAC FT Strategies. За її спостереженнями, оскільки рекламні доходи зменшуються, видавці продовжуватимуть досліджувати нові моделі доходу, зокрема саме через платні підписки.

Щодо журналістського напрямку, то George Adelman, Director FT Strategies акцентує увагу на тому, що у розслідувальній журналістиці найбільшу роль займатимуть спеціалізовані вертикалі (охорона здоров’я, право, екологія) та журналістика для публічних інтересів.

  1. Роль соціальних медіа у поширенні новин і дезінформації:
    • соціальні медіа залишаються основним каналом для новин, але зростатиме тиск на регулювання контенту;
    • посилення модерації для боротьби з дезінформацією та мовою ненависті.
    • з’являться платформи для курованих, перевірених новин.

George Adelman, Director FT Strategies також зазначає, що беззаперечним лідером серед ініціатив медіа, що отримуватимуть фінансування стануть ті, що акцентуються на ШІ, а також цифрових стартапів, спрямованих на боротьбу з дезінформацією та покращення доступу до новин на локальних та регіональних рівнях.

Отже за прогнозами FT Strategies (Financial Times) 2025 р/ стане роком, коли технології та зміни в поведінці аудиторії визначатимуть успіх медіа-моделей. Головне завдання для медіа — знайти баланс між інноваціями та збереженням якості і довіри аудиторії.

У публікації використовувались матеріали FT Strategies

 Використання матеріалів сайту можливе лише за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на “Українську Медіа Лігу”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.